Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Real Miami

Av Viktor Andersson - 5 februari 2014 21:20

David Beckham deklarerade idag att han har planer på bygga upp ett ´´folkets lag`` i Miami med spelare ´´Becks´´ spelat med och känner efter sin tid i flera klubbar av yttersta världsklass. Det fick mig att genast

att tänka tanken, hur pusslar man ihop det absolut bästa lag med spelare David Beckham spelat med.


Innan vi börjar med detta fantasy lag, som är roligt men desto

mindre intressant måste jag först och främst hänge

mig lite åt huvudpersonen i detta inlägg,

nämligen David Beckham. Eftersom jag tror att majoriteten av alla människor

på denna jord vet vem Beckham är, ska jag inte berätta så mycket

om och kring honom utan främst om vad han

betytt för mig och vad jag tror hos många andra fotbollsälskare

av min generation.

Förr eller senare kommer det i den här bloggen

framgå att jag är förälskad i ett visst fotbollslag. På

klyschigt manér kan vi kalla det passion,kärlek eller

vad helst ni vill. Det kan låta töntigt och naivt men

that´s a fact, som man säger. Hur som helst, David Beckham slog igenom

i detta lag i början av 90-talet och är grunden till denna passion.

Jag vet inte vad det var, men min teori säger att någonting i mig(

som för många andra) gick igång på denna nummer 7. Inte så

konstigt kanske, med karisma, personlighet och utstrålning färgade

han gissningsvis många av min generations hjärtan röda.


Det behöver som sagt inte sägas så mycket om vad Beckham betytt

för fotbollen i ett lokalt, regionalt eller för den delen

globalt perspektiv. Vart han än färdats längs fotbollskartan har han

höjt intresset enormt och inte bara runt fotbollen utan över hela den

stad han befunnit sig i. Han har antagligen fått fler tjejer än någon

annan spelare att titta på fotboll och tusentals barn att börja spela.


Nog om det. Beckham lämnade ´´det där laget´´ efter han blivit större än

klubben i sig och började i ett lag där stjärnglans inte är någon nackdel, utan

snarare en fördel. Men min kärlek stannade kvar och växer för varje år, fantastiska

ögonblick, glädje och förhoppning blandas med frustration, förtvivlan och
frustration. Detta som ofta sammanfattas passion har jag till stor del

Becks att tacka för, så tack David, du förändrade mitt liv.


Här kommer också laget. Man förundras över vilka spelare Beckham

har haft nöjet att spela med och inser att det är ett fullständigt komplett

och helt livsfarligt lag som i sina bästa stunder skulle vara fullkomligt

ostoppbara. Eller vad säg som det här.


OBS! Har valt att se varje spelare från när de var i sin prime och inte när beckham

spelade med dem. Dessutom har jag skippat landslaget(hade blivit för jobbigt) 

                                           Ikér Casillas
Gary Neville     Alessandro Nesta                  Sergio Ramos     Roberto Carlos


Luis Figo            Zinedine Zidane               Paul Scholes            Ronaldinho 




                        Zlatan                    
                      Ronaldo
                                                  
                                          
              

Bänken; Peter Schmeichel, Rio Ferdinand, Thiago Silva, Andrea Pirlo, Ryan Giggs,

Eric Cantona och Raul


Bubblare; Jaap Stam, Fabio Cannavaro, Gianluci Zambrotta, Dennis Irwin,

Claude Makelele, Roy Keane, Clarence Seedorf, Ruud Van Nistelrooy,

Andy Cole och Michael Owen


Jag har antagligen glömt en hel drös med spelare men på rak arm och lite

google hjälp har jag tagit ut det lag med allra bäst spets. Såklart väldigt svårt att bänka

fantastiska spelare som Raul, Pirlo och Giggs och man kan alltid argumentera för och

emot men det vi kan konstatera är att David Beckham inte bara har sett otroliga

städer utan inte minst helt fantastiska spelare och Miami kan bli ett rätt hyfsat lag.

Detta blev ett riktigt nörd inlägg där säkert dem flesta av er checkade ut

redan innan jag presenterade laget men om någon läste allt, kom gärna med synpunkter


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktor Andersson - 17 juni 2015 22:04

Det blev en solskenshistoria när Sverige mötte ett decimerat Montenegro i söndags. Sverige förväntades vinna, behövde vinna och gjorde det. Även om det, sista matchen före semestern darrade lite i andra halvlek. Före matchen var snacket mest om Zla...

Av Viktor Andersson - 22 februari 2015 17:15

Makalöst, enastående! Superlativen går att stapla på varandra. Ungdomen och erfarenheten i en kombination, svår att inte tycka om. För herrarna satte en bruten stav stopp.   Först och främst måste dock Norge, guldmedaljören hyllas. Ingrid Flugst...

Av Viktor Andersson - 18 februari 2015 13:29

  För en vecka sedan la Christian ”Chippen” Wilhelmsson skorna på hyllan. Antagligen för gått. Jag tycker att han är värd att hyllas. Och bättre sent än aldrig. Att Christian Wilhelmsson nu chippat en fotboll, på hög nivå för sista gång...

Av Viktor Andersson - 3 februari 2015 19:31

  Om två veckor drar skid-VM i Falun igång. Hemma VM alltså. Den svenska truppen är uttagen utan större skrällar. Jag har tidigare skrivit om SVT:s miniserie Sveriges skidhjältar och ju mer VM närmar sig desto starkare känns serien.   3 av 5 a...

Av Viktor Andersson - 21 januari 2015 21:42

  Ja det var ju sportkollen som var namnet. Och mest har det varit tal om fotboll. Emellertid är det fullt av andra sporter som är högaktuella för tillfället, speciellt ur svenska ögon sett. Här följer en liten genomgång av de olika matcher, turner...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards